Model lode Talianskej finančnej
správy "Guardia di Finanza" nasadená na odhalovania pašovania.
Bola navrhnutá závodným jazdcom a konštruktérom Fabiom Buzzim. Je postavená
na základe veľkosti trupu 46 stôp, a Renato Della Valle s nou 2 krát vyhral
preteky Venedig-Monte-Carlo. S tromi 600 PS SEATEK sériovými motormi a
jedným centrálnym kormidlom táto loď dosahuje rýchlosť 140 km/h. Nasadená
je v provincii Brindisi.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Model je určený pre pokrocilých modelárov ako stavbou,
tak aj pre jeho jazdné vlastnosti. Elegantný a štíhly trup ponúka tak
pomerne malú loď s veľkou rýchlosťou. Pôvodný model je navrhnutý v dvoch
variantách: ja som sa rozhodol pre Obsach rýchlostavebnice bol stavebný návod s návrhom
osadenie RC-vybavenia a vytlačený stavebný návod v NJ/AJ a Franc.j., laminátový
trup, vakuový výlisok nadstavby trupu ktorý na dĺžku nesedel a rozhodol
som sa doupraviť jeho čelo, kokpit, zakrytovanie motorov, spoiler ako
aj malé doplnky z ABS, predkreslená preglejka pre zstavbu trupu a nálepky
na trup modelu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Samotnú stavebnicu som objavil
na výstave vo Viedni niekedy pred cca 5-8 rokmi, ale až teraz prišiel
čas na jej dokončenie. Najprv som sa rozhodoval aký pohon zvoliť a najprv
som kúpli 3 sady motorov SPEED 480 BB Race ale kedže riešenie pohonu s
tromi motormi mi neprišlo súmerné, tak som sa rozhodol iba pre dva. Jeden
zvyšný som podaroval kamarátovi do lode Katja od fy. Robbe (taktiež je
pred dokončením a budem zvedavý na jej jazdné vlastnosti). Kedže mám rád všetko prístupné tak pred namontovaním hlavnej prepážky (kde su uchytené motory) do trupu som priskrutkoval dosku na ktorej bude umiestnená elektronika. Takto ju budem môct kedykolvek v prípade potreby vybrať. Prepážku ako aj zaslepenie tretieho otvoru pre stevenku som nalepil Epoxy 1200. Nasledovala montáž kormidla a držiakov steveniek. V stavebnici je to riešené tak, že sa tieto diely prilepia k trupu na tupo no s týmto som sa neuspokojil, lebo trup bol jemne prehnutý do oblúka a tak som v zadnej časti trup vystužil ako možno vidieť na obrázku 5mm hrubým plastom používaným na výrobu reklamných tabulí. Dve samorezné skrutky su schované pod držiakmi steveniek a štyrmi je pripevnené kormidlo. Plast k trupu prilepený nieje a drží iba mechanicky. Z rovnakého materiálu som vyrobil aj výstuž trupu, lebo bol tiež rokmi jemne prehnutý a nepasovala na neho horná nadstavba. Na každej strane to takmer po celej dlžke robilo asi 3-5 mm a tak by nebolo mmožné trup navzájom poriadne zlepiť. Túto výstuž som vyrobil priamo na stavebnom pláne z lišt, ktoré som si vyrobil odrezaním z veľkej tabule a sekuntovým lepidlom som ju zlepil a aj vlepil do trupu.Navyše musel som sa ešte popasovať s problémom kratšej nadstavby a na čele ju upraviť vlepením kúska plastu aby trup vyzeral po vybrúsení dokonale. Motory, respektíve čierne adaptéry spájajúce ich a stevenky niesú taktiež prilepené do prepážky z preglejky, ale iba (dalo by sa povedať) nalisované. Pri spustení motorov vplyvom akcelerácie by sa motory mohli mať snahu jemne otáčat a tak som vyrobil platňu z plastu ktorou som zabránil ich prípadnému vzájomnému pooteočeniu. Pozičné osvetlenie som určite chcel do modelu zabudovať a tak mi nezostávalo nič iné iba do nadstavby nad kabínov natlačiť LED diódy. S použitím predradného odporu okolo 500 Ohmov sú pripojené do prijímača, kde z volných pozícíí využívam napätie 5 V z obvodu BEC. Ovládané zatiaľ nebudú, ale momoentálne sa zapínajú spolu s RC elektronikou čo slúži ako indikátor. Model je osadený aj dvomi anténami, ktoré zodpovedajú predlohe a jedna z nich bude slúžit ako anténna pre prijímač. Namontovanú anténu na korme odstránim a dieru zaslepím. Astroboat V-6000 bude tak maketovejší. Teraz stojím pred zlepením trupu a nadstavby a potom ma čakajú prvé testy na vode. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|